torsdag 8 april 2010

Nöjd

Är så super nöjd för i går kväll fick jag bekräftelsen från england angående Pawtrekker, nu är den skickad. Det som är märkligt är att Troll som är ett norskt bolag står som återförsälgare i Sverige, jag skickade ett mail och ifrågasatte detta. Med att tanke på att Norge inte är med i EU blir det för oss svenskar ca 150-200£ dyrare beställa via Troll, jag hoppas verkligen att det kan finnas någon aktör i Sverige som kan tänka sig att bli återförsäljare istället. För som det är nu blir det ett slags moment 22 eller handlingshinder, och jag skulle kunna tro att fler skulle köpa cykeln om den fanns tillgänglig här i Sverige.


Idag har varmblodet flyttat, det känns också bra. Detta är sista gången det kommer någon annan ras än islandshäst på gården, är nog så att det är den enda ras som klarar av att ha en avslappnad attityd till livet. Ögn tog separationen med gott mod, hon for runt som en skottspole i 3 minuter nu ligger hon och tar en middagslur.
Jag har också lite planer, mer om detta längre fram men spännande är det.
Men just nu går jakten på det ultimata sällskapet, nu vet jag att Ögn har ett kanon temprament och grund trygghet och inte mår dåligt av att vara ensam en stund så länge hon slipper vara inomhus.
Förövrigt Akira är i höglöp Max är super intresserad av henne, hon är skit arg på han hon hugger och morrar om han kommer närmare än 30cm. Ett beteende som jag aldrig upplevt förr, vore intressant och få reda på vad det kan bero på.

Nej nu skall jag åka och handla lite så slipper jag det i morgon.

Ha en trygg torsdag, bjuder på ett citat av Ben Kingsly " Den som har tråkigt ensam är inte heller rolig som sällskap. "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar