söndag 16 maj 2010

Skratt och spel

Igår fortsatte vi att galla ur lite för att samla ved inför den kommande vintern. Jag var även i väg och handlade hem räkor för tv mys. Vi spelade även nya monopol, skall sägas att vi i familjen har två "väldigt" dåliga förlorare. Fördelen med att spela inom familjen är att de dåliga får verkligen utlopp för sin förlorar frustration och det blir högt i tak och många skratt och bitska kommentarer. Vilka är de dåliga förlorarna jo jag och min son, hur slutade spelet jo jag kom sist och grabben näst sist. Vill tillägga att jag har ALDRIG lagt mej i ett spel med barnen, mina barn har alltid fått kämpa för sin seger även om det varit ett jäkla liv speciellt när grabben förlorat. För jag tror inte man gör barnen en tjänst genom att låtsas förlora, för när de är i verkliga livet kommer de inte vinna allt.

Så även om jag och sonen är dåliga förlorare och hetsar upp oss, tar det en hundradels sekund så skrattar vi så vi kiknar. När klockan var ett var spelet över magmusklerna hade kramp och vi var helt slut. En lyckad familje kväll med skratt och tokerier.

Ha en tokig söndag, bjuder på ett citat av Ralf Waldo Emerson " Vinn som att du är van vid det, förlora som att du har njutit av det som omväxling."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar