tisdag 29 juni 2010

Plötsligt händer det

Jag använder min blogg till det som jag uttryckt i överskriften "En vardagsblogg om det som upprör, glädjer, som skänker lycka eller sorg. Mina tankar, upplevelser, impulshandlingar, reflektioner och vardagens händelser."
Det jag skriver är ingen facit, det är mina tankar och reaktion där och då. Jag besitter inte alla fakta hade jag gjort det hade detta inte heller varit en blogg utan vetenskapens värld. Jag skriver om olika händelser, jag skriver även om misstag jag gjort och det är mitt val. Men om jag medvetet skriver för att såra någon! det gör jag inte. Självklart kan jag uttrycka mej klumpigt och kränkande, men det är inte uträknat för att vara sårande för de som läser.
Om någon tar illa emot sig av att läsa min blogg, då ber jag att ni kan sluta det är frivilligt.
Har ni synpunkter på hur och vad jag skriver ta direkt kontakt med mej, ring inte till någon som ni tror kan bli sårad/kränkt. Om ni tror att något handlar om någon anser jag att ringa runt skapar en skvallertant effekt. I sin tro om att göra något snällt blir någon ledsen, och det blir alltid tredjepart som blir lidande.
Jag ber om ursäkt för de som känner sig kränkta, samtidigt vill jag även ge en pekpinne till de som ringer och skvallrar. Varför? Jag skulle hellre skydda någon jag bryr mej i än att visa vägen till lejongapet. Tänk att vara så ofelbar att någon måste läsa min blogg för att ringa och skapa rubriker. Nästa gång ring gärna till mej.
Ha en ringande kväll, bjuder på ett citat igen av Marie von Ebner-Eschenbach " Det skulle finnas mycket mindre ondska på jorden om det onda aldrig kunde göras i de godas namn."

1 kommentar:

  1. Men tänk att det alltid skall vara NÅGOT! Tamejfan. I detta dj**a land får man f*n inte göra något för att såra eller vara "fel" på något vis..aldrig är det bra. Jag tror jag drar en filt över huvudet ett tag.. Fortsätt som du gör med bloggen! Som sagt, dina tankar,reflektioner, känslor m.m... KRAM

    SvaraRadera