torsdag 30 september 2010

Handuken är kastad

Japp, jag är besegrad, fick krypa till korset och ringa och sjukanmäla mej. För att orka med allt som jag har inplanerat i framtidem måste jag även ta hand om mej i nutid, därför ignorerar jag inte min hälsa utan tar dessa dagar och återhämtar mej.

Jag är nämligen expert på att trotsa min kropp och oavsett feber od ändå vara på jobbet, men det är slut på det nu. Eftersom det tar längre tid att bli frisk om man inte låter kroppen få full återhämtning, och eftersom jag har astma får jag "alltid" stora problem i luftvägarna vilket påverkar min andning och även då min syresättning av muskler mm. Dvs. att en vanlig promenad blir som att bestiga ett berg, och jag har jobbat ganska hårt denna höst på att orka mer. Nu blir det ytterliggare några dagar i sängläge, honungsvatten,alvedon, vicks och nezeril.

Ha en frisk torsdag, bjuder på ett citat av Joyce Grenfell " Inget är som jakten efter lycka, förutom upptäckten av glädje."

Skillanden mellan normala och astma luftrör, för att förstå,
håll för näsan och andas genom ett smalt sugrör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar